דף הבית » מהו אימון קרוספיט?
אימונים פונקציונליים

מהו אימון קרוספיט?

אימון קרוספיט
אימון קרוספיט

קרוספיט המפתח לבריאות וכושר
קרוספיט הוא אורח חיים המאופיין בתרגילים בטוחים. ניתן להשתמש בקרוספיט להשגת כל מטרה, החל משיפור בריאותי, ירידה במשקל וכלה בביצועים טובים יותר. התוכנית פועלת עבור כולם – אנשים שרק יוצאים לדרך ואנשים שהתאמנו במשך שנים.

דרכי העבודה

הקסם הוא בתנועות. האימונים שונים מדי יום ומשונים כדי לעזור לכל ספורטאי להשיג את יעדיו. ניתן להתאים את אימוני הקרוספיט לאנשים בכל גיל ורמת כושר.

מה זה אימון קרוספיט?

רוב הסיכויים ששמעת את ההגדרה קרוספיט הגנרית אך התמציתית: “תנועות מגוונות ופונקציונליות ללא הרף, מבוצעות בעצימות גבוהה.”

אבל מה זה בעצם אומר? “מנקודת מבט של התעמלות, קרוספיט לוקח את כל ההיבטים של כושר וספורט,  ובוחר את הטוב ביותר, היעיל והכי ישים לחיי היומיום ומשלב אותם יחד”, אומר אלוף משחקי ה- CrossFit הארבע-עשר, Rich Froning, מייסד CrossFit Mayhem.

בקיצור, תנועות פונקציונליות הן תנועות שמחקות את הדברים שאתה עושה מחוץ לחדר הכושר: סחוב מצרכים מהרכב למטבח, הרמת תינוק או כיסא מהאדמה, טיפוס במדרגות, לקום מהמיטה. “תנועות פונקציונאליות אלו משקפות את ההיבטים הטובים ביותר של התעמלות, הרמת משקולות ופעילות גופנית [או לב-ריאה],” אומר טוני קרוואג’ל, מאמן קרוספיט ברמה אחת וספורטאי תזונה RSP.

סיבולת לב ריאה? יש. מעליות כבדות? יש. עבודה בניידות, אימוני גמישות ושליטה בגוף? יש, יש יש. “זוהי תוכנית אימון שמשלבת משטרי ספורט ואימונים מרובים באחד,” אומר קרוואג’ל.

איך נראה אימון קרוספיט

קרוספיט אינו זיכיון (כמו פיצה האט המקומית שלכם); במקום זאת, מדובר בסניף של ממש, מסבירה הפרשנית של CrossFit Games טניה וגנר, מאמנת קרוספיט ברמה השנייה ב- CrossFit Apex במחוז באקס, פנסילבניה. “המשמעות היא שלכל מכון סגנון פרטני משלו. זה לא מתאים לכל אחד. “יש ברחבי העולם מעל 15,000 מועדכוני קרוספיט.

עם זאת, באופן כללי, שיעורי קרוספיט נמשכים שעה, מחולקים לארבעה מרכיבים שונים: חימום, כוח או מיומנות, אימון של היום או WOD, וגמישות

החימום הוא בעצם משחק מקדים ל- WOD. זה נועד להכין את המפרקים שלך לתנועות שיהיו באימון. למרכיב הכוח יש מטרה אחת – ניחשתם נכון – לחזק אתכם, אך הוא יכול ללבוש צורות שונות. אימון סקיל נועד לעזור לך לשפר את היכולת שלך לבצע תרגיל ספציפי.

ה- WOD, המכונה לעיתים גם מטקון (קיצור למטבולית), הוא הבשר ותפוחי האדמה של אימוני קרוספיט. תבצע שילוב מסוים של תרגילים למשך פרק זמן מוגדר או עד שתשלים מספר מסוים של חזרות. אם אתם רגילים ל -60 דקות של תנועה ללא הפסקה במחברת האתחול המועדפת עליכם, אתם עשויים להיות מופתעים לגלות שרוב האימונים של קרוספיט נמשכים רק חמש עד 15 דקות (ושכל דבר שנחשב יותר נחשב WOD לסיבולת).

יש כל כך הרבה אפשרויות ל- WOD שלא תוכלו לראות אימונים רבים של קרוספיט יותר מפעם אחת במועדון הקרוספיט. אבל יש כמה אימונים מדדיים (שבדרך כלל נקראים על שם נשים: פראן, גרייס, דיאן) ואימוני גיבורים (שנעשים לכבוד אנשי שירות שנפלו – המפורסם שבהם הוא מרף), שניתן להשתמש בהם כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלך לאורך זמן ובאופן איכותי, אומר אנתוני גוסטין, מומחה לכוח מוסמך ומייסד משותף של פרפקט קטו.

היתרונות של קרוספיט

“בין אם מטרת הכושר שלך היא לעזור לך לשמור על רמת הכושר הנוכחית שלך, לרדת במשקל, לעשות משיכה או להיות מסוגל להרים משקל מסוים, קרוספיט יכול לעזור לך להגיע אליו,” אומרת קירה וויליאמס , מאמן אישי מוסמך ומאמן קרוספיט ברמה אחת.

למעשה, מחקר מגבה עד כמה הוא אפקטיבי באמת. לדוגמה, צוות של פיזיולוגים לחינוך גופני מאוניברסיטת ויסקונסין-לה קרוס מצא שנשים שביצעו שני אימונים שונים של קרוספיט שרפו מעל 12 קלוריות בדקה ושמרו על דופק מוגבר לאורך כל הסשן.

לקרוספיט יכולות להיות השפעות נפשיות ורגשיות חיוביות, אומר גוסטין. “זה מלמד אנשים שהם מסוגלים ליותר ממה שהם חושבים. השגת קשיחות נפשית ודחיפת עצמך לגבהים חדשים בשיעור CrossFit יכולה לטפטף לחלקים אחרים בחיים שלך ולהעניק לך ביטחון להתמודד עם הלא נודע. ”

יש גם את ההיבט הקהילתי של קרוספיט. בטח, אתה יכול לעשות אימון קרוספיט בעצמך, אבל חלק מהקסם קורה בבוקס (מכון קרוספיט), אומר קלינט פישר, מאמן קרוספיט ברמה אחת ובעלים משותף של קרוספיט צ’רלסטון. “יש משהו שקורה כשאתה מקבץ אנשים דומים לאותה החדר. אתם מרימים אחד את השני למעלה. אתם הופים למשפחה. ”

האם אני אפצע אם אנסה קרוספיט?
למרות סיפורים מזוויעים שאולי שמעתם, ככל הנראה לא.