דף הבית » מהו סידן? וכיצד ניתן לצרוך אותו?
ויטמינים

מהו סידן? וכיצד ניתן לצרוך אותו?

חלב
חלב

בבית הספר לרפואה של הרווארד נערך מחקר שבו נבדק האם צריכה גבוהה של חלב פרה ומזונות עשירים בסידן קשורים בהפחתת הסיכון של שברי אוסטיאופורוזיס בנשים מבוגרות.

בכתב העת “American Journal of Public Health” פורסמה בשנת 1977 מסקנת מחקר תצפית שנמשך 12 שנים, ועקב אחרי 77,761 נשים, בגילאיי 34 עד 59 ועוד.

המשתתפות מעולם לא נטלו תוספי תזונה המכילים סידן מכל סוג.

במהלך השנים בהן התקיים המחקר, המשתתפות דיווחו על הרגלי האכילה שלהן באמצעות שאלונים המפרטים על נושא, ובנוסף בחלקן אובחנו שברים בעצמות הירכיים.

בסיום המחקר, המסקנות הן כי לא נמצאו ראיות לכך שצריכה גבוהה של חלב פרה או צריכת סידן ממקורות תזונתיים קשורים בהפחתת שכיחות השברים. נשים ששתו לפחות שתי כוסות חלב פרה ביום היו בסיכון של מעל 90 אחוזים לשבר בירך בהשוואה לנשים שצרכו כוס אחת או פחות של חלב פרה בשבוע. בנוסף, צריכה גבוהה של מזונות עשירים בסידן לא הייתה קשורה בירידה בסיכון לשברים.

מחקר זה הפריח את ההשערה שצריכה גבוהה של חלב פרה או מזונות עשירים בסידן מגנה מפני שברי אוסטיאופורוזיס בנשים מבוגרות.

כיום אנו כבר יודעים שהפחתת הסיכון של אוסטיאופורוזיס תלויה במספר רב של גורמים כמו פעילות גופנית, הימנעות מעישון, צריכה קבועה ומספקת של סידן, מגנזיום, בורון, ויטמין K וויטמין D ממקורות צמחיים.

תגובה ראשונה

לחצו כאן להוספת תגובה