דף הבית » דיאטת 80/10/10
סוגי דיאטה

דיאטת 80/10/10

דיאטת 80/10/10
דיאטת 80/10/10

ישנו טרנד הדיאטה החדש שנקרא דיאטה 80/10/10. המטרה היא להשיג 80% מהקלוריות מפחמימות – בעיקר פרי גלם – ו -10% כל אחת. מחלבון ושומן גולמי מבוסס. אוכל גולמי ותזונה טבעונית הם לא דבר חדש, כמובן. אבל השם החדש והקליט הפיח חיים חדשים בטרנד ישן.

כמו בכל אופנת דיאטה, גם זו טענות גדולות, כמו ירידה במשקל, היפוך מחלות כרוניות והזדקנות, ואנרגיה טובה יותר, שינה, מצב רוח וביצועים ספורטיביים. הדיאטה 80/10/10 מתהדרת גם בספר הנמכר ביותר של גורו עם תעודות מפוקפקות, שופע מאמינים אמיתיים, והמון מבקרים ומלאי תשוקה לא פחות.

אבל אני הולך להתרחק מהאישיות והפוליטיקה ולנסות להתמקד בהיבטים התזונתיים של הדיאטה עצמה. האם הדיאטה 80/10/10 היא דרך בריאה לאכילה? האם יש צורך להגיע לקצוות האלה כדי להרגיש ולתפקד במיטבנו? האם זה בטוח? להלן מה שאני רואה כנגד היתרונות והחסרונות העיקריים של גישה זו:

יתרונות הדיאטה 80/10/10
1. אתם צריכים לאכול הרבה ירקות. היתרון העיקרי בגישה זו הוא שאתה אוכל הרבה פירות וירקות טריים, מאכלים המספקים הרבה חומרים מזינים לכמות קלוריות יחסית. בהשוואה לתזונה האמריקאית הטיפוסית, בה מבוגרים ממוצעים רק 2 מנות ירקות ביום, זה מהווה שדרוג גדול. אך ככל הנראה כמות התוצרת שאוכלים בתזונה 80/10/10 היא גדולה יתר על המידה. בעוד שתזונה גבוהה יותר בפירות וירקות קשורה לחיים ארוכים ובריאים יותר, מחקרים אחרונים מראים כי היתרונות מגיעים לשיא של בערך 5 מנות ביום. לאכול 10 (או 50) מנות ביום לא נראה שמביא דיבידנדים נוספים לאורך זמן.

2. אתם לא אוכלים מאכלים מעובדים. בתוכנית הקודמת שלי בנושא דיאטות אוכל גולמי, סיכמתי ששילוב של אוכל גולמי ומבושל הוא כנראה אידיאלי. בעוד חומרים מזינים מסוימים הולכים לאיבוד כאשר מחממים את המזון, אחרים הופכים לספוגים יותר. בעיניי, היתרון העיקרי של תזונה של אוכל גולמי הוא פשוט שהן מחריגות את מרבית המזון המעובד ביותר, המסכן את התזונה, המאכלס כל כך הרבה מהתזונה האמריקאית. באופן דומה, ה- 80/10/10 מבטל לחלוטין דגנים מעודנים, הוסיף סוכרים, אוכל מטוגן ומזון מעובד.

בשורה התחתונה בדיאטה 80/10/10 באופן אישי, אני חושב שהחסרונות עולים בהרבה על היתרונות של תזונה 80/10/10 – את כל אלה ניתן להשיג מגישה הרבה פחות קיצונית. עבור אנשים מסוימים, כמו אנשים עם בריאות לקויה או עם סוכרת, אני חושב שזה יכול להיות מסוכן לחלוטין. למי שבריאות טובה זה יכול להיות מעניין לעשות יום-יומיים בכל פעם, אבל אני באמת לא יכול להמליץ על הדיאטה 80/10/10 כדרך חיים מתמשכת.

הגיבו

לחצו כאן להוספת תגובה