דף הבית » תזונת “אקו-אטקינס” והשפעתה על משקל הגוף וריכוז השומנים
תזונה נכונה

תזונת “אקו-אטקינס” והשפעתה על משקל הגוף וריכוז השומנים

יש הטוענים שתזונה דלת פחמימות ועשירה בחלבון מהחי עוזרת לירידה במשקל.

בכתב עת מפורסם, פורסם בספטמבר 2009 מחקר שמצא כי תזונה דלה בפחמימות ועשירה בחלבון צמחי יעילה להורדת משקל ורמות השומנים בדם והיא עדיפה על תזונה דלת פחמימות ועשירה בחלבון מן החי.

חי בחלבונים ושומנים מהצומח על ירידה במשקל וריכוז השומנים. החלבונים מהצומח היו: סויה, אגוזים, גלוטן, פירות, ירקות, ושומניים צמחיים.

המחקר נמשך ארבעה שבועות. הנבדקים היו 44 גברים ונשים שסבלו מרמות שומנים גבוהות, וחולקו לשתי קבוצות שוות. הקבוצה הראשונה צרכה תזונה דלה בפחמימות ועתירה בחלבון צמחי . הקבוצה השנייה צרכה תזונה מהצומח המבוססת על מוצרי חיטה מלאה ומוצרי חלב דלי שומן.

בשתי הקבוצות נצפתה ירידה במשקל של ארבעה – חמישה ק”ג בממוצע. אך ורק בקבוצה שצרכה תזונה מן הצומח אשר דלה בפחמימות ועתירה בחלבון צמחי נראתה גם ירידה ברמות השומנים בדם של קרוב ל 10%. כמו-כן, נצפתה ירידה בלחץ הדם.