דף הבית » היתרונות הבריאותיים במאכלים עם חלבון רב
תזונה נכונה

היתרונות הבריאותיים במאכלים עם חלבון רב

בשר, עופות, דגים, שעועית ואפונה, ביצים, אגוזים וזרעים מספקים חומרים תזונתיים רבים ומהווים חלק חשוב באכילה בריאה. מאכלים בריאים אלה, הכלולים בקבוצת החלבונים, כוללים לא רק חלבונים, אלא ויטמינים מקבוצת B (ניאצין, תיאמין, ריבופלבין, B6 ו- B12), ויטמין E, מגנזיום, אבץ וברזל. סלמון או טונה, שקדים ואגוזי מלך מספקים יתרונות בריאותיים נפלאים מעבר לחומרים המזינים הבסיסיים הללו.

החלבונים הבריאים בבשר, שעועית ואגוזים מתפקדים כאבני בניין לעצמות, שרירים, סחוס, עור ודם. הם גם הם אבני בניין לאנזימים והורמונים.

ויטמינים מקבוצת B הנמצאים בקבוצת מזון זו משרתים מגוון תפקודים בגוף. הם עוזרים לגוף לשחרר אנרגיה ולבנות רקמות.

ויטמין B12 נחוץ לדם בריא. הוא נמצא רק במוצרים מן החי. אם אתם צמחוניים ואינכם אוכלים מאכלים מן החי כמו ביצים, חלב או גבינה, יתכן שתצטרכו לקחת תוסף ויטמין סינטטי או לחפש מוצרים צמחוניים מועשרים.

אגוזים וזרעים הם מקורות מצוינים לחומצות שומן חיוניות וויטמין E. שעועית היא מקור מצוין לסיבים תזונתיים.

כדי לגלות כמה חלבון אתה זקוק, השתמשו במחשבוני אכילה בריאה.

בישול עם חלבון
שעועית יבשה ואפונה הם מקורות לא יקרים לחלבון. בשר ועופות הם מקורות מזינים וחסכוניים לחלבון וחומרים מזינים חשובים אחרים. בשרים רזים רבים כמו בקר נמוכים יותר בשומן וגם נמוכים יותר בעלויות.