דף הבית » היתרונות הבריאותיים של דגנים
תזונה נכונה

היתרונות הבריאותיים של דגנים

אנשים האוכלים דגנים מלאים כחלק מתזונה בריאה, הם בעלי סיכון מופחת לחלות במחלות כרוניות. דגנים הם מקור חשוב לחומרים מזינים רבים, כולל סיבים תזונתיים, ויטמיני B (תיאמין, ריבופלבין, ניאצין ופולאט) ומינרלים (ברזל, מגנזיום וסלניום). מומלץ שמחצית מבחירות התזונה היומית שלכם יכללו דגנים מלאים לאכילה בריאה.

נסו להוסיף זרעי פשתן ושיבולת שועל, המכילים פיטוכימיקלים הנחקרים לטובת יתרונות בריאותיות נוספות, לתזונה המאוזנת שלכם.

סיבים תזונתיים מדגנים מלאים, כחלק מתזונה בריאה כוללת, עוזרים להפחית את רמות הכולסטרול בדם ועלולים להוריד את הסיכון למחלות לב. סיבים חשובים לתפקוד המעי הבריא ומסייעים בהפחתת עצירות.

ויטמיני B עוזרים לגוף לשחרר אנרגיה מחלבון, שומן ופחמימות. ברזל משמש לנשיאת חמצן בדם. מגנזיום הוא מינרל המשמש לבניית עצמות ושחרור אנרגיה משרירים. סלניום חשוב למערכת חיסונית בריאה.

דגנים: יתרונות בריאותיים
צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו דגנים מלאים, כחלק מאכילה בריאה הכוללת, מפחיתה את הסיכון למחלות לב כליליות ויכולה להפחית עצירות.

מזונות עתירי סיבים כמו דגנים מלאים עוזרים לספק תחושת מלאות עם פחות קלוריות. בחירת בדגנים מלאים ללפחות ממחצית המנות היומיות שלכם עשויה לעזור לשמור על המשקל שלכם. שלבו דגנים מלאים בתוכנית האכילה הבריאה שלכם על ידי הוספת בייגל או טוסט מחיטה מלאה לארוחת הבוקר, כריך על לחם מחיטה מלאה בארוחת הצהריים או פסטה מקמח מלא בארוחת הערב.

בנוסף ליתרונות הבסיסיים של דגנים, הם עוזרים לשמור על בריאות אופטימלית עקב הפיטוכימיקלים שהם מכילים – שרבים מהם עדיין מזוהים.

מומלץ שלושה עד שמונה גרם דגנים בכל יום, תלוי בכמות הקלוריות הנחוצות לכם. כמחצית מאלו צריכות להיות דגנים מלאים.