דף הבית » חשיבות הפירות והירקות כחלק מהתפריט
תזונה נכונה

חשיבות הפירות והירקות כחלק מהתפריט

אנשים שאוכלים פירות וירקות כחלק מהתזונה היומית שלהם הם בעלי סיכון מופחת למחלות כרוניות רבות. ישנה המלצה להכין פעם ביום פלטת פירות וירקות.

ירקות הם חלק חשוב באכילה בריאה ומספקים מקור לחומרים מזינים רבים, כולל אשלגן, סיבים תזונתיים, חומצה פולית וויטמינים A, E ו- C. דוגמאות לירקות טובים הם ברוקולי, תרד, עגבניות ושום מספקים יתרונות נוספים והופכים אותם למזון על !

אשלגן עשוי לסייע בשמירה על לחץ דם בריא. סיבים תזונתיים מירקות עוזרים להפחתת רמות הכולסטרול בדם ועלולים להוריד את הסיכון למחלות לב.

חומצה פולית (חומצה פולית) עוזרת לגוף ליצור תאי דם אדומים בריאים. נשים בגיל הפוריות העלולות להיכנס להריון ואלה בשליש הראשון להריון זקוקות לחומצה נאותה כדי להפחית את הסיכון למומים בצינור העצבים ובשדרה בעמוד השדרה במהלך התפתחות העובר.

אכילת ירקות מספקת יתרונות בריאותיים

  • החומרים המזינים בירקות חיוניים לבריאות ולתחזוקת גופכם.
  • אכילת תזונה עשירה בירקות עשויה להפחית את הסיכון לשבץ מוחי, סרטן, מחלות לב וסוכרת מסוג 2.
  • מומלץ כוס אחת עד ארבע כוסות ירקות בכל יום, תלוי בכמות הקלוריות הנחוצות לכם. כדי לגלות כמה ירקות אתם צריך לאכול, השתמש במחשבון קלוריות.