דף הבית » מזונות העלולים להחמיר פציעות קיימות
תזונה נכונה

מזונות העלולים להחמיר פציעות קיימות

מזון בריא
מזון בריא

האם אי פעם תהיתם מדוע בחלק מהימים חלקי גוף מסוימים או מפרקים מטרידים אתכם בצורה קשה יותר מאחרים? האם נראה כי פציעות ישנות חוזרות ו”באקראי “רודפות אתכם גם כשחשבתם שהן נעלמות?

רוב הסיכויים שצרכתם מזון או מאכלים שהיו עשירים באלכוהול, סוכר, מלח, או שומנים רוויים או טרנסיים “לא בריאים”.

מרבית המזונות המעובדים או “מעשה ידי אדם” גורמים לתגובה דלקתית כלשהי בגופנו כאשר אנו צורכים אותם. הסיבה לכך היא שאנו מכניסים לגופנו מזון מעובד, מלאכותי או בעל ערכים דלים. גופנו צריך לעבוד קשה במיוחד כדי לעבד ולעכל מזון כראוי בהשוואה למזונות שנראים בצורתם המקורית (או בצורה דומה מאוד) כמו בשר, ירקות, פירות, דגנים, אגוזים וזרעים.

אחת הדרכים הטובות ביותר להימנע מ”התלקחויות “אלה היא להגביל את צריכת המזון המעובד שלכם ולבשל את מרבית הארוחות שלכם בבית, כך שאתם מודע לאילו מאכלים נכנסים לארוחות שלכם.

אם אתם מתכוונים לצרוך מזון מעובד (וזה רובנו וזה בסדר!) חשוב לקרוא את רשימות החומרים במזונות שלכם לפני שאתה רוכשים אותם.

חפשו מרכיבים כמו:

מילים המסתיימות באוזה (בדרך כלל סוג של סוכר)

שמנים מוקשים חלקית (או שומני טרנס)

שמנים כמו תירס, חריע, חמניות, זרעי ענבים, סויה, בוטנים וירקות – אלה מכילים חומצות שומן אומגה 6 שהן דלקתיות מאוד.

אספרייטים – ממתיק מלאכותי אשר עשוי לא להתעכל כראוי על ידי מערכת החיסון שלכם.

אתם יכול גם לסייע לגופכם על ידי צריכת מזונות אנטי דלקתיים נוספים כגון:

פירות יער, דובדבנים, תפוזים

ברוקולי (וכל הירקות הדומים), עגבניות, פטריות, פלפלים, גזר, קייל, תרד

דגים שומניים, אבוקדו, שקדים (בעיקר כל האגוזים),

דגנים מלאים (במקום מוצרי קמח לבן או דגנים מעודנים)

בעיקרון, אתם מה שאתם אוכלים. אתם גם מה שאתם עושים שוב ושוב.
קבעו את המטרה, צרו את ההרגל, בססו את המשמעת והדרך לגוף בריא יותר תהיה בטוחה.